Fosil yakıtların etrafa verdiği ziyanları minimize etmek gayesiyle endüstriden hizmet kesimine kadar birçok alanda “yeşil dönüşüm” hızlanırken, bu gelişmeler dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerinin bu alandaki yatırımların daha da artmasını sağladı.
Dünyadaki bu dönüşüm, Türkiye’deki yatırımlara ve araba tercihlerine de yansıdı. Kelam konusu araç sınıfında global bir oyuncu olmak maksadıyla hayata geçirilen TOGG’a ek olarak, son periyotta özel bölüm de elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlara başladı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) bilgilerinden derlediği bilgiye nazaran, karbon salınımının başka yakıt tiplerine nazaran daha az olduğu elektrikli araçların sayısı son 10 yılda değerli oranda arttı. 2015’te sadece 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli araba sayısı, 2019’da birinci kez 1000’i geçerken, 2025’te ise bu sayı 200 bini geçti.
Trafiğe kayıtlı elektrikli araba sayısı, 2024 sonu prestijiyle 183 bin 776 olurken, Mart 2025 prestijiyle 218 bin 238’e ulaştı. Kelam konusu araba sayısı, geçen yıl marta nazaran ise yaklaşık yüzde 120 artmış oldu.
Martta, trafiğe kaydı yapılan arabaların yakıt çeşitlerine nazaran dağılımı incelendiğinde, bunların yüzde 48,1’inin akaryakıtlı olduğu görüldü. Bu tipi, yüzde 30,5 ile hibrit yakıtlı arabalar izledi. Martta trafiğe kaydı yapılan arabaların içinde elektrikli oranı ise yüzde 12,9 olarak kayıtlara geçti.
Geçen ay sonu prestijiyle elektrikli araçlar, trafiğe kaydı yapılan dizel (yüzde7,6) ve LPG (yüzde 0,9) yakıtlı arabaları geride bıraktı. Martta, 12 bin 221 elektrikli, 7 bin 192 dizel ve 893 LPG yakıtlı araba trafiğe kaydedildi.
More Stories
Elektrikli arabaların fiyatları artacak mı? ABD’de teşvikler kalkıyor
Proace serisinde 13 bin satış gayesi
Elektrikli pazarında birinci üçteyiz